Bumla

Något av det bästa med historiskt reenactment är att planera och researcha.
Så fort jag får en stund över surfar jag runt, funderar och skissar.
Med
världens underbaraste klänning är jag en god bit på vägen.
Vissa grejer måste dock fixas innan jag är en fullfjädrad bumla:


Hatt

Huvudduk

Oxmuleskor

Strumpor

Underklänning

Bälte, väska och förkläde

Träsnittet nedan från 1532 är min största inspirationskälla



En bumla (från Schlachtenbummlerin, någon som inte deltar i strid, typ slöfock)
eller kampfrau var en följeslagerska till de tyska landsknektarna under 1400-1500-tal.


Kommentarer
Postat av: Mig

När är det dags för dig att få ryggskott av flyttkartonger?

2008-04-29 @ 09:41:53
Postat av: Hanna

skärp dig nu och uppdatera lite.

Postat av: Buntband

Håller med... har ju inte hänt nått här på länge nu!

2008-05-09 @ 15:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback